JOINT
Τσελίκα Μάρω /1644 Χριστοδούλου Μαριάνθη /1656
Είναι δυνατή η αρμονική συνύπαρξη ενός σχολείου με μια δημόσια βιβλιοθήκη; Και αν ναι, μπορούν αυτά να λειτουργήσουν σύμφωνα με το ισχύον σύστημά τους; Η απάντηση βρίσκεται στην δημιουργία ενός υβριδίου γνώσης, το οποίο χαρακτηρίζεται από πλήρη ελευθερία και επικοινωνία με το περιβάλλον του. Κοινός παρονομαστής των εννοιών του σχολείου και της βιβλιοθήκης είναι η παροχή πληροφοριών. Τίποτα δεν εμποδίζει λοιπόν αυτά τα κτίρια απ΄το να λειτουργήσουν ως ένα. Η έννοια της σύγχρονης βιβλιοθήκης δεν περιορίζεται όπως άλλοτε στην σχέση του ανθρώπου με το βιβλίο, αλλά περιλαμβάνει και όποια άλλη λειτουργία θα μπορούσε να προωθήσει την γνώση. Γιατί όχι λοιπόν και ένα σχολείο. Η μεταφορά του δικτύου της πόλης στην χάραξη του οικοπέδου, οι διάτρητες και διαφανείς επιφάνειες, η χρήση φίλτρων ως προς την σχέση του συγκροτήματος με την πόλη, η ελεύθερη κάτοψη, δημιουργούν τις προϋποθέσεις μετάβασης από την κλίμακα του σχολείου σε αυτή του δημόσιου κτιρίου. Κίνηση απαραίτητη για την ταυτόχρονη και αποτελεσματική δράση μαθητών και επισκεπτών αλλά και την προώθηση του βιωματικού μαθήματος εκτός των ορίων της σχολικής αίθουσας. Ένα συγκρότημα που θα περιλαμβάνει βιβλιοθήκη, θέατρο, εργαστήρια, εκθεσιακό χώρο και δημοτικό, αποφεύγοντας οποιαδήποτε μορφή ιεραρχίας, από τον τρόπο με τον οποίο εισάγεσαι σε αυτό μέχρι την διαμόρφωση των χώρων. To συγκρότημα αυτό σχεδιάστηκε με βάση την δομή της ίδιας της πόλης. Δεν αποτελείται από ένα μόνο κτίριο, αλλά από περισσότερα, το καθένα από τα οποία στεγάζει μια διαφορετική λειτουργία, όπως συμβαίνει στην πόλη. Η γνώση λοιπόν γίνεται βιωματική και συμμετέχει σε αυτή το σύνολο της γειτονιάς, μαθαίνοντας, διδάσκοντας, ή απλώς συμβιώνοντας.
No comments:
Post a Comment