City in the City
Ο συνήθης τρόπος
σχεδιασμού και ένταξης ενός κτιρίου στον ευρύτερο πολεοδομικό ιστό χαρακτηρίζεται
από μια εγωιστική απομόνωση.
Το project City in the City τολμά μια αποδέσμευση
από τα παραδοσιακά πρότυπα σχεδιασμού σχολικών κτιρίων, αθλητικών χώρων, κτιρίων
κοινωνικών εκδηλώσεων που τα θέλουν ξεχωριστά και απομονωμένα και τα εντάσσει
σε ένα και μόνο συγκρότημα σε τρόπο ώστε
το κάθε ένα να διατηρεί την χρηστική ανεξαρτησία του αλλά ταυτόχρονα να συνυπάρχει
και αλληλεπιδρά με τα υπόλοιπα ώστε το σύνολο να προσφέρει ένα πλέγμα πολλαπλών
προτάσεων ενασχόλησης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης και δράσης
Ο κυρίαρχος
ρόλος του σχολικού συγκροτήματος επεκτείνεται για να περιλάβει και άλλες
δραστηριότητες προσβάσιμες από το κοινό, όπως γήπεδο μπάσκετ, βιβλιοθήκες, θέατρο, αίθουσες εκδηλώσεων
και εστίασης που συνυπάρχουν και λειτουργούν σαν ένα ενιαίο σύνολο, χωρίς κανένα
να χάνει τον χαρακτήρα του.
Ο συνολικός αλλά
και ο ειδικότερος σχεδιασμός τολμά νέες προσεγγίσεις στην κατασκευή σχολικών συγκροτημάτων
όπου το ιδιωτικό αποκτά ασαφή όρια με το δημόσιο. Γυαλί, αίθρια, ανοικτοί και κλειστοί,
διαφανείς και αδιαφανείς χώροι, δημιουργούν ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται
από συνεχή ροή, ελεγχόμενη διαφάνεια και επαφή με το περιβάλλον.
Το συγκρότημα
αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα, υπόγειο, ισόγειο και όροφο που επικοινωνούν μεταξύ τους με σκάλες
τοποθετημένες στα αίθρια και με ένα
ανσανσέρ.
Στο υπόγειο υπάρχει
γήπεδο μπάσκετ ανοικτό στους μαθητές και το κοινό.
Στο ισόγειο κυριαρχούν
οι χώροι χρήσης από τους μαθητές αλλά
δημιουργούνται και χώροι για ανεξάρτητη χρήση από το κοινό. Ετσι αναπτύσσεται ένας
πολυχώρος με θέατρο, βιβλιοθήκες, αίθουσες εκδηλώσεων και εστίασης που αναπτύσσονται
γύρω από αίθρια –αυλές οριοθετούμενες από γυαλί για έντονο φωτισμό και αερισμό των
χώρων και επαφή με το περιβάλλον. Όλο το ισόγειο καλύπτεται περιμετρικά με
υαλοπίνακες. Εσωτερικές κουρτίνες δίνουν την δυνατότητα της απομόνωσης των
εσωτερικών χώρων από το εξωτερικό περιβάλλον ανάλογα με τις ανάγκες.
Ολοι οι χώροι του ισογείου είναι προσβάσιμοι από
το κοινό σε μέρες και ώρες που δεν λειτουγεί το σχολείο.
Στον όροφο
αναπτύσσεται το σχολικό συγκρότημα , με την μορφή “γειτονιών μάθησης” σε ενα “σχολείο σαν πόλη”, ενός νέου τρόπου ανάπτυξης
των αιθουσών διδασκαλίας με στόχο την εξυπηρέτηση των στόχων της διδασκαλίας
και όχι την απλή στέγαση της.
No comments:
Post a Comment