A SCHOOL TO LIVE IN
Εφαλτήριο
του σχεδιασμού αποτέλεσε ο κοινωνικός χαρακτήρας του σχολείου,
και η προσφορά του στο ξεκίνημα της
ζωής των παιδιών.
Η όλο και μεγαλύτερη ανάγκη για ολοήμερο σχολείο, μιας και οι γονείς
λείπουν πολλές ώρες από το σπίτι, η ανάγκη για ολοκληρωμένη μελέτη εντός
σχολείου για την ύπαρξη του απαιτούμενου ελεύθερου χρόνου όταν τα παιδία
φεύγουν από αυτό, καθώς και η συνεχής
αύξηση της αδυναμίας ανατροφής των
παιδιών από τους γονείς, αποτέλεσαν
τις βασικές ανάγκες που θα έπρεπε να καλύψει ο σχεδιασμός του νέο σχολείου που
θα «ανοίξει» τις πόρτες του στα παιδιά.
Έτσι
το σχολείο θα διαθέτει αίθουσες μελέτης
και χώρο εικαστικών -για την δημιουργική απασχόλησή τους, καθώς και χώρο έκθεσης των έργων τους, αλλά και κοιτώνες για τη διαμονή όσων παιδιών
δεν μπορούν να συντηρηθούν από την οικογένειά τους.
Το
σχολικό συγκρότημα διαθέτει νηπιαγωγείο
και δημοτικό σχολείο που θα έχουν
σαφή διαχωρισμό στο εσωτερικό τους, καθώς το προαύλιο
του νηπιαγωγείου θα αποτελεί μια «αγκαλιά»
για τα μικρότερα σε ηλικία παιδιά.
Η διαμόρφωση των χώρων διδασκαλίας θα γίνει με
ηλικιακά κριτήρια,για διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τρία
κτήρια του οικοδομικού τετραγώνου έχοντας κηρυχθεί διατηρητέα, αποτελούν κομμάτι
του σχεδιασμού και επαναχρησημοποιούνται για να καλύψουν τις νέες ανάγκες
που δημιουργούνται.
Η
εσωστρέφεια που έχει το κτήριο θα ανοίξει στο μέτωπο προς την πόλη με “παράθυρα” στα σημεία που υπάρχουν αίθρια, ενώ σχολείο και πόλη ενώνονται σε
έναν όγκο αυτόνομων χρήσεων.
Ένας κήπος θα διαμορφωθεί σε τμήμα της οροφής
του κτηρίου για να δώσει στην πόλη, αλλά και στο ίδιο το σχολείο μια “πράσινη ανάσα”.
No comments:
Post a Comment