Το
μάθημα του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού 5 θα διερευνήσει τις έννοιες κοινότητα και δίκτυο μέσα από ένα δημόσιο κτήριο έρευνας και εκπαίδευσης. Θα μελετήσουμε τη δυνατότητα παραγωγής και
σχεδιασμού ενός δικτύου χώρων στο κέντρο της Πάτρας ως στοιχεία ενός ευρύτερου
εκπαιδευτικού και κοινωνικού θεσμού για τη γειτονιά και την πόλη: του
Ανοικτού Σχολείου.
Randic & Turato, Elementary School Fran Krsto
Frankopan, Krk, 2005
Οι
φοιτητές θα διερευνήσουν το δίκτυο χώρων μιας συγκεκριμένης περιοχής της
Πάτρας, ορίζοντας τόσο την περιοχή μελέτης τους όσο και το είδος της παρέμβασής
τους στην πόλη. Θα μελετήσουν, επίσης,
τις ιδιαιτερότητες σειράς προγραμμάτων έρευνας, εκπαίδευσης και κοινών.
Superstudio, 1974
Η
κάθε διδακτική ομάδα θα εστιάσει τις μελέτες της σε μία ή δύο από τις παρακάτω
κατηγορίες εκπαιδευτικών, ερευνητικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων που
συνοψίζουν τις πρακτικές ενός Ανοικτού Σχολείου: Κατασκευή-Δημιουργία,
Έρευνα-Μελέτη, Άσκηση-Παιχνίδι, Τέχνη και Συνάντηση-Συνέυρεση. Η κάθε
μία από αυτές τις πρακτικές υπονοεί και έναν αντίστοιχο τύπο παρέμβασης ή τύπο
εγκατάστασης κτηρίου και δημοσίου χώρου ως μέρος του ευρύτερου δικτύου του
Ανοικτού Σχολείου: του εργαστηρίου, της mediatheque, των χώρων παιχνιδιού, τέχνης, κοινότητας, άθλησης, κ.ο.κ.
Aldo Van Eyck, 1954
Η
κάθε ομάδα θα αναλάβει να κατασκευάσει μέρος μιας μεγάλης μακέτας της πόλης,
όπου θα τοποθετηθεί το δίκτυο χώρων, εγκαταστάσεων και κτηρίων του Ανοιχτού
Σχολείου.
No comments:
Post a Comment